Met ons remedial teaching-programma begeleiden we leerlingen die extra persoonlijke hulp nodig hebben. Dit zijn leerlingen met een achterstand in taal en/of rekenen, die moeite hebben met het tempo in de klas of weinig zelfvertrouwen hebben. Soms hebben ze lesstof gemist en daardoor moeite de lessen te begrijpen. Door strategieën aan te leren, te herhalen en structuur te bieden, werken we aan hun zelfvertrouwen. Dit doen we op basis van een persoonlijk plan. Het doel is dat de leerling weer kan meekomen en plezier krijgt in leren.
Het programma
Het programma start met een gesprek over de hulpvraag vanuit school, inclusief wensen en verwachtingen. Begeleiding kan gebaseerd worden op bestaande toetsgegevens of extra toetsen. Op basis hiervan stellen we doelen op in een plan van aanpak, of gebruiken we de OPP’s van school.
Tijdens het traject evalueren we regelmatig de voortgang en bespreken we de tevredenheid. Halverwege kunnen extra toetsen inzicht bieden. Aan het einde van de periode toetsen we opnieuw en plannen we een eindevaluatie. Wanner alle doen zijn behaald eindigt het traject; zo niet, dan volgt een nieuwe periode.
Onze remedial teachers
Onze remedial teachers hebben een afgeronde hbo- of universitaire studie en veel ervaring met het begeleiden van basisschoolleerlingen. Op verzoek kan een van hen diagnostiek uitvoeren, zoals de WISC-V of een dyslexieonderzoek.
We werken vanuit een positieve benadering, waarbij succesmomenten en het leren van fouten centraal staan. Het kind kan zichzelf zijn. We creëren een veilige omgeving, waarin een vertrouwensband tussen kind en begeleider onstaat.
Wat moet je weten
(Exacte tijdsduur in overleg met de school)
(Exacte periode in overleg met de school)
Kosten
Over de aanbieder
Lyceo helpt leerlingen die wat extra aandacht nodig hebben. Aandacht voor het leren zelf.
Meer over: Lyceo