Playing for Success biedt trainingen groepsdynamica aan. Wil je de groepsdynamiek van een klas beter in beeld hebben? Heerst er te veel onrust? Of krijgen niet alle leerlingen genoeg ruimte van hun klasgenoten? Dan kan Playing for Success helpen!

Het team van Playing for Success biedt, samen met de leerkracht, een traject aan waarbij de groepsstructuur en hiërarchie in kaart komt. Door het doen van leuke en uitdagende activiteiten blijkt al snel wie de normdrager is, wie er mee lopen en welke leerlingen last ervaren van de heersende dynamica. In deel twee van de training gaan wij op zoek naar het motief van de groep. Wij weten welke leerlingen de leiding hebben in de klas, welke sfeer er heerst in de groep en of deze een positief of negatief is. Uiteindelijk gaat Playing for Success in overleg met de docent(en) en geven wij een aantal adviezen & handvatten.

Twee ervaren bevoegde docenten met een opleiding Groepsdynamica en twee studenten HBO social work vormen het Groepsdynamica-team.

Wat moet je weten

Burgerschap & persoonlijke ontwikkeling, Ondersteuning
Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Tijdens schooltijd
In en om de school
Tijdsduur: 1,5 uur
Vakantie tot vakantie (6-8 weken)
(Exacte periode in overleg met de school)
Leerkracht
Kerndoelen: 34, 35, 37

Informatie over de locatie

Adres 1:
De lessen groepsdynamica worden gegeven in een gymzaal

Kosten

Prijsvorm: Per groep, per programma
Totaalprijs: 5000 (10 weeks programma met 2 Playing for Success docenten en Social Work (HBO) studenten)
Verwachte materiaalkosten: In prijs inbegrepen
Verwachte reiskosten: In prijs inbegrepen

Over de aanbieder

Playing for Success Almere staat voor actief en betekenisvol onderwijs in Almere. Leraren en leerlingen werken en leren op basis van een positieve levenshouding waarin de leraren handelen als complimenterende leerkracht. Wij benoemen wat de leerling goed doet. Als Playing for Success focussen we ons sterk op de succeservaring van de leerling: de Wow-factor van het actief en betekenisvol leren. Ja, ik kan wél rekenen, ja ik kan wél taal, ja ik kan wél met de computer omgaan. Ja… ik kan wél leren.